Popular Post
Recent Post

Monday, April 28, 2008

Snabba ryck i Musicalvärlden


När Pernilla Wahlgren dök upp på Kungsträdgårdens scen på söndagen för att framträda på K-Rautas " Gårdsfest" var det som ett vanligt artistframträdande. I en paus mellan låtarna berättade Pernilla att hon på morgonen hade försovit sig i Västerås, där de spelade Sound of Music, och bara hade 10 minuter på sig att hinna med tåget till Stockholm. Med sin kvinliga charm förklarade hon att det var därför hennes frisyr var lite "rufs" just idag.
Man kan bara hoppas att hon bodde på "Järnvägshotellet" i Västerås - om det finns ett sånt.
Under hennes framträdande kom arrangörens PR-kvinna Maria och frågade om jag skulle plåta bakom scenen efter framträdandet vilket jag gärna gjorde. Så när Pernilla sjungit färdigt gick vi tillsammans bakom Kungsans scen för att ta några bilder efter Pernilla gjort sig klar i logen. Jag fick också besked om att Pernilla hade bråttom iväg och att vi kunde ta bilderna ute bakom scenen. Naturligtvis kom Pernilla ut en annan väg än den Maria trodde och jag fick kuta ner för trappan till Pernilla som redan var på väg in i bilen för att komma iväg till Karlstad för kvällens föreställning av Sound of Music. Efter att Pernilla skirivit några autografer och pratat med några beundrare vände hon sig mot mig och jag hann ta tre (3) bilder innan hon drogs in i bilen.
När jag såg på klockan på Jacobs kyrka var den 14.30 och med tanke på att Pernilla skulle stå på scenen i Karlstad kl. 18.00 så kändes det som om jag själv hade all tid i världen för att hinna hem och få iväg lite bilder till tidningarna innan det var dags för jobb kl.20.00.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...